MISTÄ KAIKKI OIKEIN ALKOI

Naapurini antoi minulle keskeneräisen vauvan neulehaalarin todeten, että "ehkä sinun tyttäresi joskus saavat pieniä".  Eivät vielä minun tyttäreni nyt saa lapsia, mutta minusta tulee "varaisoäiti" heti etsin neuleen ja tein sen loppuun. Ilokseni tuli uutinen toisestakin raskaudesta. Siitä lähti puikot helumaan tiuhaan tahtiin tosin tiesin, että ensimmäinen on poika, toisen pikku tulokkaan sukupuoli on arvoitus. En ole ollut vauvojen kanssa tekemisissä aikoihin, lankakauppaan sujahdin ja löysin Lanett lehden. Ajattelin  vaippojen ja mallistojen muuttuneen radikaalisti. Vanhat neulelehti laatikot jätin unholaan. Lanetin ohje oli valtavan suuri, niinpä vilkaisin nettiin voisiko sieltä löytyä jotain. Täältähän avautui aivan uusi innostava neulemaailma. Elämänlankaa Marjutin neulesivut Kristelin sivut  olivat ensimmäiset ja huumasivat minut. Etsin vauva neuleita ja ohjeita niitä en juuri löytänyt, mutta paljon muuta kylläkin. Kuukausi määrin olen lukenut sivuja, surffaillut linkkejä lankakauppoihin jne. Ihanaa. Englannin kielisiä ohjeita olisi runsaasti, pulmana vain heikko kielitaitoni.

Jotta pääsisin verkkoon noiden kaikkien hauskojen ja taitavien ihmisten kanssa, olisi tehtävä omat sivut. Kuukausi määriä olen vain kutonut ja miettinyt miten osaan tehdä omat sivut. Nyt lopulta olen naputtamassa sivuja jännittävää. Huuli pyöreänä ihmettelen saankohan vähän mussuiset kuvat näkymään sivulla.

Tietävätköhän blogin pitäjät, miten hauskoja hetkiä olen viettänyt hiljaisessa kodissani. Nauran iloisesti lukiessani neuleblogeja täällä jo tyhjäksi jäänessä kodissa. Lapset ovat lentäneet pesästä ja omat junnaavat ajatukseni ovat vain seuranani. Kiitos riemullisista blogeista.

Kuva harjoitus

Kuinkas sitten kävikään... no yritän kuvaan ensimmäisistä housuista ja lakista Lanetin ohje samasta langasta  2,5 puikoilla hirvittävän pientä neuletta. Aikaa kului runsaasti. 54271.jpg

54272.jpg