Sormi kertomus, kaksi peukkua tuessa. Toinen peukaloista on poissa kuopastaan, yliliikkuvien nivelten ongelma, kuluma. Ei sitten voida tehdä mitään ja vielä imusolmuuketon käsikin. Sääreen tuli suonikohju, jota lääkäri tutki, kerroin että veri ei kierrä käsissä öisin ja puutuvat. Olin jo lähdössä suonikohjuineni, kun hän huuteli perääni, katson vielä kädet. Löytyihän sieltä vika sanoi lääkäri molempien käsien valtimot toimivat huonosti joissakin asennoissa. Mitä .... ja niitä hoidetaan ???? Olin järkyttynyt. Kyllä voidaan poistaa ylimmät kylkiluut sanoi lääkäri, naisilla on tuota vaivaa miehiä enemmän. Kolonen josta suoni ja hermokimppu kulkevat on ,minulla ahdas. No ei näin pienillä vaivolla ( kun herää tunnin välein tunnottomiin käsiin )vielä operoida. Jos ei nyt enää poisteltaisi minusta mitään on aivan tarpeeksi poissa jo nyt. Huh huh karmiva ajatus.

Paimiossa sitten tuli tukku selvyyksiä kummallisista vaivoista, johtuen sklerodermastani. Henki minulla vielä pihisee ja puikot heiluu.  En ole lopettanut neulomista mutta neulon maltilla.

Rintasyöpä keväänä istutuin luumupuita ja tuumin josko näen sen kukkivan ja tuottavan hedelmää. Nyt näen ensimmäisen kunnon sadon. Kesä on mennyt katsellen komeita kasvejani kasvimaalla ja kalan saalistamista järvellä. Luonnon ihmeet linnuista kaloihin perhosiin on ollut kesän iloa. Meillä on ollut upea perhoskesä maalla, lintu ihmeitä ei niinkään.

Eilen kurjet huutelivat pellolla joukolla,  Minulle maitohorsmien kukinta ja kurjet ovat syksyn merkki.  Hirvikärpäsistä puhumattakaan hys pihalla niitä ei ole vielä näkynyt

IMG_0276-normal.jpgRoosa tytön synttäri liivi tuli ommeltua kaksi kuukautta myöhässä ja tyttö tokaisi, että synttäri oli jo. Minä sitten vastasin että nyt on taas uudet eikös ole mukavaa. Tyttö oli venynyt sellaista vauhtia että saattaa olla pikkusiskonsa neule nopsaan.

Lempeitä elokuun ilmoja ja iltoja teille blogi ystäville!