Modan ohjetta kyselin, ohje olikin Novitan syksyn lehdessä. Lapsen tupsumyssykkä sukat ja lapaset kupuosa oli sektoreissa. Kirjastossa lehti varauksessa, kevät tulee ennen kuin sen ohjeen saisin kopsattua kirjastosta. Oletko ehkä tehnyt kyseisen myssyn? Miten tuo myssy istui lapsen päähän? Olisiko mahdollista saada ohje?

Sädehtivänä istun tässä koneella. Sädetys aiheuttaa oireita kahden hoitoviikon jälkeen. Puppua heti eka iltana istuin kutomassa ja tuntui siltä, että rintsikat satuttavat kylkeä ja iho aristi. Tänään sattuu kylki kunnolla ja kainalo kivistää, takana vain kaksi sädetystä. Kanssa odottajalla oli kaula tulipunainen, vilautti minulle rinnustaan, oli tulipunainen. Hänellä oli toista viikkoa hoitoa jäljellä. Kuulemma oli kivulias ja puseroita käytti saumat ulospäin. Joudun normaalistikin pitämään pitkähihaisia kun rinta ja kaula palaa kesäisin. Mitenkä minun oikein käy tässä hoidossa. Kanssaodottaja näytti siltä, kuin joku olisi iskenyt hänet kuumalle hellan levylle.

Tämä sädetikku on nyt piirrellyt kaavoja rinssistä, tehnyt koetilkkuja ja oma väkerrys villatakista alkaa. Olen mukana lankahamstereissa jos vaikka aleostokset saisin kuriin. Olen saanut lapastilauksen ihan peukun kanssa. Puikot suihkivat kohta lapasia.

Hei oletko tehnyt sellaista neuletta. jossa väri vaihtuu ja vaihtumis rajalla on nostettu silmukoita. Näyttää venytetyiltä V-kirjaimilta. Taannoin tein sellaisia myssyjä omalle tyttärelle lehti oli 50-luvulta. Onneton hetin sen pois joskus viime syksynä kun neulominen ei ollut aktuellia minulle. Ajattelin, ettei nykyäidit piittaa moisista malleista. Olen luonteeltani tyyppiä älä heitä mitään pois, sitten huusolli on täynnä. Näin siinä sitten käy kun heittää pois ; ) Nyt olisi tarpeen myös ohuet silkkipaitikset, jotka taannoin heitin pois. Iholle suositellaan puuvillaa tai silkkiä, taitaa olla silkki nyt todella tarpeen, kun tässä vaiheessa jo puuvilla tuntuu vähän karhealle. Viiden viikon kuluttua varmaan silkki on arvossa arvaamattomassa.